Kimseden fayda ummam, dilenmem kol kanat;
Kendi boşluk ve gökkubbemde uçar giderim;
Eğilmek, esaret zincirinden ağırdır boynuma;
Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.

Tevfik Fikret

24 Ocak 2011 Pazartesi

Polat ‘İki kale arkasının tezahüratı protestoyu bastırır’ demişti, yoksa gitmezdik - GAZETEVATAN.COM

Polat ‘İki kale arkasının tezahüratı protestoyu bastırır’ demişti, yoksa gitmezdik - GAZETEVATAN.COM

DEVLET Bakanı Faruk Nafiz Özak, Türk Telekom Arena’nın açılış davetiyesini götürdüğü zaman Adnan Polat’a çekincelerini ilettiklerini açıkladı. Özak, “Polat’a Galatasaray Liseliler protesto edebilir, bizden pek hoşlanmazlar dedik. Kendisi ‘İki kale arasında maçlarda en güçlü tezahüratı yapan taraftarlarımız olacak. Olabilecek protestoları bastırmaya yeter’ güvencesini verdi” dedi.

Galatasaray’ın yeni stadı Türk Telekom Arena’nın açılışında yaşanan gerginlik sonrası Spordan Sorumlu Devlet Bakanı Faruk Nafiz Özak, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın stadı terk etmesine varan gelişmelerin perde arkasıyla ilgili ilk kez önemli detaylar açıkladı. Galatasaray Başkanı Adnan Polat, açılış davetiyesini götürdüğünde Bakan Özak, çekincesini aktarmış: “Bu tür kalabalık ortamlarda protestolar gündeme gelebiliyor. Galatasaray Liseliler protesto edebilir, çünkü bizden pek hoşlanmazlar.” Ancak Polat, Özak’a “Merak etmeyin Sayın Bakanım. Biz önlemimizi aldık. İki kale arkasında Galatasaray maçlarında en güçlü tezahüratı yapan taraftarlarımız olacak. Onların tezahüratı, olabilecek protestoyu bastırmaya yeter” sözleriyle güvence vermiş.

27 Ocak’ta başlayacak Universiade 2011’in (Uluslararası Üniversitelerarası Kış Oyunları) ev sahibi Erzurum’a yaptığımız seyahatte sorularımızı yanıtlayan Devlet Bakanı Özak, protestolar için “O tür kalabalık ortamlarda protestolar yaşanabilir. Zaten Galatasaray Başkanı Adnan Polat’ı da protesto edenler vardı” yorumunda bulundu.

“Aslında protestoları ilk ateşleyen Polat’a yönelik bazı tepkilerdi” diyen Özak, şunları söyledi:

“TOKİ Başkanı Erdoğan Bayraktar’ın konuşması sırasında protestolar artınca, konuşma biter bitmez Sayın Başbakan’a ‘Hadi gidelim’ dedim. Çok da güzel bir konuşma hazırlamıştım. Çünkü ben Ali Sami Yen Stadı’nın açılışında bulunmuştum. Orada futbol oynamıştım. Trabzon’da futbolun gelişmesinin ilk temelinde Ali Sami Yen’in harcı vardır. Bunları anlatacaktım. Aslında Sayın Başbakanımıza, ‘Müsade edin ben de konuşayım, sonra stattan çıkalım’ dedim. Gürültüden Sayın Bayraktar’ın neler söylediğini tam anlamadım ama protestoların artışından konuşmada taraftarı sinirlendiren mesajlar olduğunu anladım. Sayın Başbakanımıza, ‘Belki beni de yuhalarlar ama Galatasaray camiası için onore edici mesajlar vereceğim’ dedim. Ama stattan hemen ayrılmak istedi. Hep beraber çıktık.”

Seyrantepe’ye hastane yapacaktık Başbakanımız stat için ısrar etti

Erzurum’da bize eşlik eden Sağlık Bakanı Recep Akdağ, Seyrantepe’de Türk Telekom Arena’nın yükseldiği arsanın durumuna açıklık getirdi. Akdağ, şunları söyledi: “Aslında biz oraya hastane yapacaktık. Sayın Başbakanımız stadyumdan yana tavır koydu. Ben hastane konusunda çok direndim ancak Başbakanımız, ‘Tamamdır, oraya stadyum yapacağız, size hastane için yer buluruz’ dedi”. Akdağ, Türk Telekom Arena’ya yakın bir noktada hastaneyi yapacaklarını belirterek, kompleksin çok büyük olacağını ifade etti.

Protestocuların tespit edilip stada alınmamasını doğru bulmuyoruz

Galatasaray taraftarına kızgın olmadığını belirten Faruk Nafiz Özak, “O protestoların kaynağında Adnan Polat’a oluşan tepkiler vardı. O nedenle Galatasaray taraftarına kızgın değiliz. Türk Telekom Arena’nın açılışını düğün günü gibi hayal etmiştik. O gölgelendiği için üzüldüm” diye konuştu.

Bakan Özak, Türk Telekom Arena’da protestoya katılanların tespit edilmeye çalışılıp sonra stada alınmamamak istenmesini de doğru bulmadıklarını söyledi. Özak, “Bu bize de zarar veriyor. Polat bizi de zor durumda bırakıyor. Bırak kimi tespit ediyorsun” açıklaması yaptı. Başbakan Erdoğan’ın yaşanan o tatsız geceyi unuttuğunu, gündeminin çok dolu olduğunu ifade eden Özak, “Daha fazla uzatmanın da anlamı yok. Sayın Başbakan Galatasaray taraftarına, camiaya kızgın olmadığını zaten söyledi” dedi.

Avrupa’da kupa alırsa Beşiktaş’ı tutabilirim

SAĞLIK Bakanı Recep Akdağ, Galatasaray’a duyduğu sempatinin UEFA kupasından kaynaklandığını belirtti. Akdağ, “Eğer Beşiktaş da ülkemize Avrupa’dan kupa kazandırırsa, onları tutabilirim” dedi.

Biz ev sahibiyiz, kullanım hakkı Galatasaray’ın

FARUK Nafiz Özak, spordan sorumlu Devlet Bakanlığı’nın Türk Telekom Arena’nın “ev sahibi” olduğunu söyledi. Özak, “Diğer birçok statta olduğu gibi kulüpler kiracı konumunda. Galatasaray, üst kullanım hakkına sahip bir kiracı” dedi ve vazgeçmenin söz konusu olmadığını sözlerine ekledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder